Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.2.1 (QuickPwn PC)

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav w00p » fre 05.09.2008 22:44

Hei, jeg oppdaterte nettop min 1.1.4 til 2.0.2, alt funker fint, utenom at når jeg får melding så vibrerer den bare, får ikke noe meldings lyd.
Når noen ringer meg så fungere alt fint med ringetone.
Noen som har noe tips?

EDIT: fant ut av det, var et sms application som laget krøll, fjernet dette og kjørte en restart, så funka alt :)
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav fluffer » lør 06.09.2008 1:21

Jau,

Til dere som får trøbbel med mail etter å ha oppgradert til 2.0.1 osv.

1. SSH inn på iphonen fra din pc.
2. Skriv denne linjen:

chown mobile /var/mobile/Library/Mail /var/mobile/Library/Cookies/ /var/mobile/Library/Cookies/Cookies.plist

Nå skal mail funksjonaliteten funke:-)
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav Mattiass » lør 06.09.2008 11:55

Hei! Hvorfor får jeg ikke brukt Quickpwn? Jeg laster den ned, også når jeg trykker på den står det at jeg må betale.. Hva skal jeg gjøre?
Takk for hjelp :-)
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav Mygg » lør 06.09.2008 22:41

Denne guiden funket kjempe fint, tusen takk geircito :-) !

Hei! Hvorfor får jeg ikke brukt Quickpwn? Jeg laster den ned, også når jeg trykker på den står det at jeg må betale.. Hva skal jeg gjøre?
Takk for hjelp


Du kan jo prøve å laste ned på nytt, evt. finne ny nedlastinglink ;)
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav sindrejibb » søn 07.09.2008 19:01

Har et problem. Har låst op og skal være ferdig med alt og begynne med etterarbeide. Starter iTunes, men der får jeg en melding om at iTunes ikke kan lese innholder på iPhoneenheten "^1". Jeg trykker OK, trykker på iPhonen på venstresida inne på iTunes og der kan jeg ikke gjøre annet enn å gjenopprette. Når jeg gjenoppretter går det tilbake til original 2.0.2 firmware uten unlock og jeg må kjøre guiden på nytt. Så skjer det samme igjen. Hva skal jeg gjøre?
medlem i 194 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav jorgei » søn 07.09.2008 19:54

Først - takk for flotte guider :-) . Jeg brukte QuickPwn, og alt gikk som beskrevet - med et lite unntak. Når jeg koblet iPhone til PC etter opplåsing fikk jeg ikke spørsmål som beskrevet i pkt. F - her kjørte iTunes "gjenopprett fra sikkerhetskopi" uten at jeg valgte noe. iPhone kom imidlertid opp og alt ser ut til å funke 100% - nesten.....

Hadde trøbbel med E-post, og installerte BossPrefs som beskrevet - E-post kan nå startes - så langt alt vel. Men når jeg prøver å synkronisere i iTunes (og jeg har 4 E-post kontoer som øskes synkroniser) får jeg følgende feilmelding:
"iTunes kunne ikke synkronisere e-postkontoer med iPhone-enheten <<Geir's iPhone>> fordi iPhone-enheten avbrøt synkroniseringen.
[/i]

De 2 kontoene jeg hadde inne på iPhone før upgrade funker utmerket, men iTunes får ikke synkronisert de 2 siste, og gir hele tiden feilmelding når avkryssingen for synk av e-post er satt på.

Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav sindrejibb » søn 07.09.2008 22:20

sindrejibb skrev:Har et problem. Har låst op og skal være ferdig med alt og begynne med etterarbeide. Starter iTunes, men der får jeg en melding om at iTunes ikke kan lese innholder på iPhoneenheten "^1". Jeg trykker OK, trykker på iPhonen på venstresida inne på iTunes og der kan jeg ikke gjøre annet enn å gjenopprette. Når jeg gjenoppretter går det tilbake til original 2.0.2 firmware uten unlock og jeg må kjøre guiden på nytt. Så skjer det samme igjen. Hva skal jeg gjøre?


Jeg fant ut her på forumet hvordan man skulle fikse dette. Jeg skulle gå på innstillinger og nullstille alle innstillinger og innhold. Det har jeg gjort, og den har stått i et par timer tenker jeg (det stod det kunne ta ca. 2 timer). Den "progress-baren" er ferdig men nå står den kun på bootscreenen (Apple-logoen) med en sånn runding i midten på skjermen. En sånn vente-runding eller hva jeg skal kalle det. Men nå skjer det ikke noe mer. Har slått telefonen av og på flere ganger og hver gang jeg prøver å starte opp kommer den rundingen og det virker som at den loader et eller annet, men ingenting skjer.

Hjelp?! Har forresten brukt QuickPwn-metoden.
medlem i 194 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav vetsem » tir 09.09.2008 17:58

hei.
Øverst på siden står det på 2. gen. iphone: (3g):

-Delvis opplåsing (aktivering/jailbreaking).

Vil dette si at vis jeg jailbraker en iphone 3g, vil jeg ikke være i stand til å ringe med den?
medlem i 187 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav geircito » tir 09.09.2008 18:03

Jo selvfølgelig, så lenge du har kjøpt den her i Norge hos NetCom.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav jorgei » tir 09.09.2008 21:11

Er det ingen som har noe tips til meg? Har ikke deltatt lenge på forumet, og er naturligvis usikker på om det jeg spør om er helt innlysende..... men jeg plages nå iallefall med det...

Tips...?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav Hembre » ons 10.09.2008 2:42

Tusen takk geircito for en knirkefri guide!! :-)
Fikk problemer når jeg brukte winpwn(simkort ikke gyldig osv..)
Men ingen problemer når jeg brukte quickpwn! ;)
Kjøpte min iPhone i London tidlig å vår og har helt til nå(!) hatt versjon 1.1.3..! Trivdes godt med det. Synd at jeg ikke var så engasjert med å få i meg nye versjoner. :-P
Men nå blir det fremover!!:-)
Fortsett den kjempejobben du og resten av teamet gjør!:-D
medlem i 187 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav Mattiass » ons 10.09.2008 23:05

Hei, geircito sa at det gikk ann å åpne iphone 3g uten simkort, men itunes finner ikke enheten iphone pga manglende simkort.. Noen tips? :-)
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav geircito » ons 10.09.2008 23:09

Hvorfor da ikke sette inn et simkort...?..:-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav Mattiass » ons 10.09.2008 23:15

hehe.. Skulle gjerne gjort det, men har greid å ødelegge simkort holderen, så venter på ny :-P
medlem i 188 måneder
 

Re: Windows GUIDE: Låse opp iPhone 2.x (QuickPwn PC)

Innleggav vidariusen » ons 10.09.2008 23:16

Hei!

Er på punkt e10. Koblet iphonen til pcn uten at noko skjer =-O
QuickPwn gir meg ingen blå pil...

Hjelp?


EDIT:

Følger guiden til punkt og prikke.
På punkt D3 så MÅ eg velge Gjenopprett, ettersom iTunes låser seg og lukker (WinXP) når eg velger Oppdater.

"Gjennopprettingen" kjem til punktet der det står "Forbereder iPhone for gjennoppretting".
Så får eg den kjente 16 feilmelingen.
I følge guiden skal eg ignorere denne - Ref punkt D4: "ignorer eventuelle (samtlige) feilmeldinger i iTunes"

Fortsettet då med å følge guiden til eg sitter fast i punkt E10. Ingenting skjer. Ingen blå pil.
Iphonen er koblet til.

Hjelp folkens? :)
medlem i 189 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]